
دانشجویان و دانشآموختگان گرامی جهت برقراری ارتباط با ادارهکل خدمات آموزشی میتوانند علاوه بر تماس با شمارههای واقع در بخش معرفی ادارات پورتال ادارهکل خدمات آموزشی از طریق ایمیل ادارهکل خدمات آموزشی به آدرس زیر با همکاران ارتباط برقرار نموده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.
khamoozeshi@pnu.ac.ir

مراحل دریافت دانشنامه:
1- ثبت درخواست در سامانه گلستان:
• به آدرس اینترنتی http://reg.pnu.ac.ir مراجعه کنید.
• وارد سامانه شده و از قسمت پیشخوان خدمت، درخواست دانشنامه را ثبت کنید.
• استان محل دریافت دانشنامه را مشخص کنید.
2- پیگیری درخواست:
• از طریق همین سامانه، میتوانید مراحل صدور دانشنامه را پیگیری کنید.
3- دریافت حضوری دانشنامه:
• پس از ثبت درخواست و پیگیری مراحل، با در دست داشتن مدارک لازم (کارت ملی و گواهی موقت) به امور دانشآموختگان ستاد استان محل تحصیل مراجعه کنید.
مدارک لازم جهت صدور المثنی مدارک تحصیلی:
1- نشر آگهی مفقودی روزنامه کثیرالانتشار در 3 نوبت که در هر 2 ماه یک بار منتشر شود.(نشر آگهی صرفاٌ درخصوص مفقودی دانشنامه الزامی است)
2-ارسال درخواست صدور دانشنامه المثنی و تکمیل مراحل صدور تا رسیدن به مرحله چاپ
3- ارائه اصل استشهاد محلی با امضای 3 نفر که به تائید محضر اسناد رسمی رسیده باشد.
4- ارائه روزنامه های منتشر شده متضمن آگهی ذکر شده
5- تکمیل فرم تعهدنامه مربوطه
6- در صورتی که تحویل گیرنده اصل دانشنامه وکیل قانونی دانش آموخته است، ارائه اصل وکالتنامه رسمی الزامی است
مراحل دریافت دانشنامه توسط شخص دیگر:
1- دریافت وکالتنامه محضری:
دانشآموخته باید با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، وکالتنامهای را تنظیم کند که به موجب آن، شخص دیگری را برای دریافت دانشنامه از دانشگاه مجاز میکند.
2- ارائه مدارک:
شخص وکیل باید مدارک شناسایی خود و همچنین وکالتنامه محضری را به همراه داشته باشد.
3- مراجعه به دانشگاه:
شخص وکیل باید به دانشگاه یا مرکز آموزشی مربوطه مراجعه کرده و با ارائه مدارک، اقدام به دریافت دانشنامه کند.
راهنمای استعلام کد صحت:
• مراجعه به سامانه سجاد: portal.saorg.ir
• قسمت خدمات استعلام کد صحت دو گزینه وجود دارد:
1- استعلام کد صحت مدرک تحصیلی
2- استعلام سایر کدهای صحت
با انتخاب کد صحت مدرک تحصیلی دو گزینه قابل نمایش میباشد:
1- دریافت تاییدیه تحصیلی صرفا جهت اطلاع
2- دریافت تاییدیه تحصیلی جهت ارائه سازمانها، شرکت یا دانشگاه
در صورتیکه متقاضی برای محل خاصی نیازمند تاییدیه تحصیلی باشد باید از گزینه دوم استفاده شده و با انتخاب محل مورد تقاضا نسبت به اخذ تاییدیه تحصیلی اقدام نماید.
اخذ درس بصورت معرفی به استاد برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد امکانپدیر است؟
صرفاً برای دانشجویان ورودیهای قبل از سال 1402 یک عنوان درس بصورت معرفی به استاد امکانپذیر می باشد. برای ورودیهای 1402 به بعد اخذ درس معرفی به استاد امکانپذیر نمیباشد.
آیا اخذ درس به همراه پایان نامه امکانپذیر است؟
دانشجویان ورودیهای 1402 به بعد دو عنوان درس نظری به همراه پایان نامه میتوانند اخذ نمایند. و دانشجویان قبل از سال 1402 اخذ یک عنوان درس به همراه پایان نامه امکانپذیر است.
آیا سرترم دروس معادلسازی شده جزء سنوات دانشجو محاسبه میگردد؟
بله به ازای هر 15 واحد یک نیمسال از سنوات دانشجو کسر میگردد.
آیا دانشجو میتواند درس پایان نامه را برای اولین بار در نیمسال تابستان انتخاب نماید؟
خیر صرفاً تمدید درس پایان نامه در ترم تابستان امکانپذیر میباشد.
آیا امکان انتحاب درس به صورن معرفی به استاد برای واحد عملی امکانپذیر است؟
خیردرس معرفی به استاد صرفاً برای دروس نظری میباشد.
آیا نیمسالهای عدم مراجعه جزء سنوات دانشجو محسوب میگردد؟ بله
آیا دانشجوی پیامنور میتواند به دانشگاهها و مراکز آموزشی دیگر انتقال یابد؟
خیر انتقال از دانشگاه پیامنور به سایر دانشگاهها ممنوع میباشد.
دانشجویان میتوانند در حین تحصیل به مراکز و واحدهای دیگر پیامنور مهمان شوند؟
دانشجو میتواند از مزایای مهمان موقت و دائم با موافقت مرکز مبداء و مقصد و طبق شهریه هیأت امناء در طول تحصیل استفاد نماید منوط به اینکه حائز شرایط مهمان باشد.
مهمان دائم در مقطع کارشناسی ارشد امکانپذیر است؟
خیر صرفاً برای واحدهای آموزشی میتواند بصورت موقت مهمان گردد.
آیا دانشجوی دکتری میتواند مهمان در مراکز و واحدهای دیگر شود؟ خیر
انتقال تغییررشته و تغییرگرایش برای دانشجویان مقطع دکتری امکانپذیر است؟ خیر